Vragen

Hier vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen. 

Jouw account

Heb ik een account nodig om kaarten te sturen?
Ja. Je account is een klein stukje eigen omgeving waar je leuke kaarten kunt  toevoegen aan 'mijn favorieten', je opgemaakte kaarten kan je bewaren onder 'mijn ontwerpen' om er later verder aan te werken, je kunt er je eigen foto's uploaden etc.

Hoe maak ik een account aan?
Rechtsboven op iedere pagina kun je je aanmelden. Dat is heel eenvoudig. Ga naar 'mijn account' en klik daarna op 'nog geen account?' Vul je gegevens in. Na je registratie kun je direct kaarten maken!

Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?
Je wachtwoord moet een combinatie zijn van min. 6 en max. 20 letters en cijfers. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
Klik op 'mijn account' en vervolgens op 'wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en wij sturen een e-mail met verdere instructies naar je toe.

Wat doet Fientje & Co met mijn gegevens?
Fientje & Co doet na het maken en versturen van de kaarten niets met je persoons- of kaartgegevens. Ben je aangemeld bij Fientje & Co, dan houden we je per e-mail op de hoogte van acties en aanbiedingen. Indien je dit niet op prijs stelt, kun je je onderaan een nieuwsbrief afmelden.

 

Kaartjes bestellen

Welke kaarten bestel je als pakket?
Wil je van een kaart meer dan 10 exemplaren bestellen en deze thuis ontvangen zodat je ze zelf verder kunt versturen dan worden deze als pakket verzonden. Bij de vierkante kaarten heb je keuze uit 5 papiersoorten en 8 kleuren enveloppen. Je kunt ook vooraf een drukproef maken om eerst de kwaliteit te beoordelen.

Wat is de minimale afname?
De minimale afname is 10 stuks en wordt als pakket verstuurd. De dubbele kaarten worden al gevouwen geleverd. Je kunt de kaarten dan zelf versturen vanaf thuis.

Wat is het formaat van de kaartjes?
Onze geboortekaartjes en trouwkaarten zijn leverbaar in veel verschillende formaten. Kijk op onze prijzenpagina voor een overzicht van alle formaten.

Wat is de prijs van de kaarten?
De prijs verschilt per kaart-, papiersoort en aantal. Op de prijzenpagina kun je alle prijzen terug vinden.

Komen er extra kosten bij als ik meerdere kleuren gebruik?
Nee, de kaartprijzen zijn dus voor gedrukte kaarten, dus inclusief alle kleuren en drukwerk. Hoe de kaart eruit ziet heeft geen invloed op de prijs.

Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?
Wij hebben 4 verschillende papiersoorten:

- gebroken wit: stevige papiersoort in gebroken wit met een hele lichte glans
- mat wit: stevige papiersoort, beide zijden mat en spierwit 
- metallic: luxe papiersoort met goud glinstering
- structuur: luxe papiersoort met een structuur (reliëf)

Wat is een drukproef?
Als je van een kaart uiteindelijk meer dan 10 stuks wilt gaan bestellen kun je vooraf eerst een drukproef laten maken. Een drukproef bestaat uit jouw gemaakte kaart gedrukt op één van de vijf papiersoorten en verstuurd in de kleur envelop van je keuze. In de envelop zit ook een waaier met de verschillende papiersoorten. Een drukproef met eigen teksten bestel je al voor € 3,75 incl verzenden. De eerste proef krijg je gratis met kortingscode FC02 (1 kaartje per klant/adres). 

Hoe kan ik een drukproef bestellen?
Als je een kaartje naar je zin hebt gevonden klik je op 'maak deze kaart'. De kaart opent nu in de designtool waar je deze zelf kan bewerken, als je klaar bent kies je 'bestellen'. Nadat je een account hebt aangemaakt krijgt je 4 opties om te bestellen waaronder dus de optie 'drukproef'. Je kaart staat nu direct onder je account bij 'mijn ontwerpen'.

Hoeveel drukproeven kan ik bestellen?
Je kunt zoveel drukproeven bestellen als dat je zelf wilt.

Kan ik de enveloppen al vooraf ontvangen?

Aan de bovenkant bij het menu ; extra producten' zie je de pagina 'enveloppen vooraf'. Daar kan je eenvoudig je enveloppen in de gewenste kleur bestellen. De enveloppen worden ook met pakketpost verstuurd, dus je betaalt hier ook € 4,50 pakketkosten voor.

Kan ik de kaartjes ook rechtstreeks vanuit jullie systeem laten versturen naar de verschillende ontvangers?
Nee, dit kan helaas niet. Je kunt nog geen adressen vooraf invoeren waar de kaarten dan rechtstreeks naartoe worden verstuurd.

Ik wil alleen kaarten bestellen zonder enveloppen. Kan dat ook?
Ja hoor, geen probleem! Bij het bestelproces van de kaarten krijg je een keuzemenu en daar staat ook de optie 'alleen kaarten' tussen. Je bent dus niet verplicht om de enveloppen bij ons te bestellen.

Kan ik bij een pakket ook meteen postzegels bestellen?
Nee, we verkopen geen postzegels. Deze kan je gewoon op een postkantoor halen.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?
Ja, dat kan. Bestellingen naar België zitten standaard in ons systeem. Wil je ze vanuit een ander land versturen, neem dan even contact op. In onze shop kan je alleen betalen met Ideal en MrCash. Voor de buitenlandse orders dien je daarom vooraf te betalen. Je ontvangt dan -na betaling- van ons een kortingscode, zodat je na de geboorte niet meer in het betaalsysteem komt.

De levertijd van de pakketten naar België en Duitsland is ook 1 of 2 werkdagen, een beetje afhankelijk waar je woont. Proefdrukken kunnen langer onderweg zijn.

Uit welke kleuren enveloppen kan ik kiezen?
De vierkante enveloppen zijn van stevige kwaliteit en leverbaar in acht kleuren nl wit, turkooisblauw, zalmroze, oceaanblauw, fuchsia, appelgroen, feloranje en koraalrood. De andere formaten hebben alleen witte enveloppen. Twijfel je over de kleur, kies dan de witte variant. Met een passende sluitsticker heb je dan ook een mooi geheel.

We hebben niet bij ieder formaat alle kleuren, maar kunnen ze wel speciaal voor je bestellen. Mail dan even naar info@fientje-en-co.nl, dan kijken we wat mogelijk is.

Ik wil geen logo op de kaart, kan die verwijderd worden?

Achterop de kaarten staat onze naam (logo). Deze kan eventueel van de kaart afgehaald worden, tegen betaling van 20 euro. Mail ons dan even en je ontvangt een betaallink. Na betaling verwijderen we het logo van jullie kaart(en). 

De nieuwe trouwkaarten zien er zo leuk uit met de labels en touw. Hoe wordt dat thuis geleverd?

De trouwkaarten met daggastenlabels en smalle labels zijn zelf maak pakketjes. Je bestelt de trouwkaarten en labels via de site en vervolgens moet je er zelf een gaatje in maken en een touw doorheen doen. De DIY labels moet je zelf nog even knippen of snijden. Wij verkopen zelf geen touw, maar bij de HEMA, Blokker, Action en hobbywinkels is er voldoende keus. Let dan op dat het touw niet te dik of te stug is.

Verzending

Hoe lang duurt het voordat ik een drukproef in huis heb?
Als je een drukproef op werkdagen voor 12:00 uur bestelt, wordt deze 's middags gedrukt en verzonden (met voorbehoud van overmacht en technische storingen). Bestel je in het weekend dan zal deze maandag gedrukt en verzonden worden vanaf de drukker. Ze worden na versturen binnen 2 werkdagen bij jullie afgeleverd. De leveringsduur buiten Nederland verschilt per land. 

Hoe worden de pakketten verzonden?
Alle kaarten en/of enveloppen worden als pakket van maandag t/m vrijdag verzonden en in de regel binnen 2 werkdagen geleverd mits voor 12:00 uur besteld. Voor een pakket dien je een handtekening te zetten voor ontvangst, dus laat het pakket verzenden naar een adres waar iemand aanwezig is (dus geen postbus). Indien er niemand aanwezig is wordt het pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Na twee afleverpogingen wordt er een bericht in de bus gedaan waar je het pakket kunt afhalen. Rond feestdagen is de bezorgtijd vaak aangepast, houd dan rekening met een vertraging.

Kan ik het pakket ook zelf volgen via internet?
Dat kan, Zodra het pakket is verzonden vanaf de drukker, ontvang je een mail met de track-en-trace code van jullie pakket. Zo kan je zelf je pakket volgen. Heb je geen link ontvangen kan je ons altijd even bellen en dan zoeken wij het even voor je uit.

Hoe lang duurt het voordat ik het pakket in huis heb?
Als je de kaarten en/of enveloppen op werkdagen (ma t/m vr) voor 12:00 uur bestelt, wordt deze 's middags gedrukt en verzonden en binnen 2 werkdagen (di t/m za) geleverd (met voorbehoud van overmacht en technische storingen). De leveringsduur buiten Nederland verschilt per land.

Bestellingen op vrijdag na 12.00 uur en in het weekend worden op maandag gedrukt en verzonden. Op zaterdag en zondag worden er geen kaarten gedrukt.

Zodra de kaartjes bij de vervoerder zijn ingeleverd kunnen wij geen invloed meer uitoefenen op de levertijd. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele vertragingen bij de bezorging. Fientje & Co is dus niet verantwoordelijk voor de bezorging van de kaartjes, maar laat ons wel even weten als er iets is misgegaan.

Kan ik de kaarten en/of enveloppen ook ophalen?
Nee, dat kan helaas niet.

 

Betalen

Hoe kan ik betalen?
Je kunt bij ons betalen met Ideal. De volgende banken zijn aangesloten bij iDEAL: ABN AMRO, Rabobank, Fortis Bank, Friesland Bank, ING Bank, SNS Bank, SNS Regio Bank, ASN Bank. Als jouw eigen bank nog niet is aangesloten bij iDEAL, kun je nog niet betalen met iDEAL. Voor vragen hierover kun je je het beste wenden tot jouw bank.

Het betalen lukt niet, wat nu?
Als de betaling van je bestelling om wat voor reden niet lukt neem dan contact met ons op dan kijken we naar een oplossing.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Nadat je je kaart(en) hebt afgerekend, krijg je op het scherm een bevestiging van de bestelling. Fientje & Co stuurt je de bevestiging ook per e-mail. Daarom vul je je e-mailadres in. In de e-mail vind je het ordernummer en de adresgegevens. Bewaar dit goed, zodat Fientje & Co je bestelling bij eventuele vragen kan traceren.

Is betalen bij Fientje & Co wel veilig?
Ja. De betaalschermen zijn beveiligd, waardoor het onmogelijk is voor derden om toegang te krijgen tot jouw betalingsgegevens. De beveiliging werkt via de zogenoemde Secure Socket Layer (SSL) technologie. Tevens is het verstrekken van onjuiste informatie strafbaar. Misbruik hiervan wordt gemeld aan het BKR te Tiel.

Aan wie betaal ik eigenlijk?
Je betaalt aan Fientje & Co. Voor de afhandeling van het internet betalingsverkeer werkt Fientje & Co samen met MultiSafePay. MultiSafePay zorgt voor de veilige financiële afhandeling van alle bestellingen. Hier merk je zelf verder niets van. MultiSafePay is een van de belangrijkste Europese leveranciers van betalingsdiensten en heeft een goede reputatie.

Zijn er kosten verbonden aan betalen met iDEAL?
Nee.


Bestellen

Hoe weet ik of een bestelling goed is aangekomen?
Zodra je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail van de betaling en van de bestelling.

Mijn kaart of bestelling is niet aangekomen.
Heb je een proefdruk of een pakket voor 12:00 besteld en betaald, dan worden ze dezelfde dag gedrukt en verzonden. Hiervan krijg je ook bericht. Mocht de kaart twee (werk)dagen later nog niet bezorgd zijn, neem dan contact met ons op via contact@fientje-en-co.nl.

Ik wil verschillende kaarten bestellen, kan dat in één bestelling?
Ja, door in stap 1 van de winkelwagen op 'verder winkelen' te klikken kan je terug naar de webshop. Je betaalt dan maar één keer verzendkosten.

Waarom is het duurder om 2 verschillende kaarten te laten drukken?
Stel je wilt 70 kaarten laten drukken voor receptiegasten en 30 kaarten voor daggasten met een andere tekst. Dat is duurder dan 100 dezelfde kaarten. Dit heeft te maken met de opstartkosten van de drukker. Hij moet de nieuwe kaart weer apart zetten en drukken. Dan krijgen we dubbele opstartkosten en deze worden doorberekend in de kaartprijs.

Wat gebeurt er met mijn bestelling na de betaling?
De bestelling komt bij ons binnen en wij sturen de pdf van jullie kaartje naar de drukker.  Deze neemt de bestelling meteen in behandeling. Vanaf de drukkerij in Amsterdam worden de kaartjes dan rechtstreeks naar de klant gestuurd. Na betaling kan een order niet meer worden aangepast. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van de geplaatste teksten.

Waar kan ik terecht met een klacht?
Ben je na ontvangst van de geboortekaartjes niet tevreden over de kwaliteit, neem dan direct contact met ons op, voordat je de kaartjes verstuurt. We horen graag wat de klacht is, en proberen samen tot een oplossing te komen. Als jullie de kaartjes al hebben verstuurd, nemen we geen klachten meer in behandeling! 

Ontwerp

Ik wil graag aanpassingen doen aan een kaartje, kan dat?
Kleine aanpassingen doen we gratis. Vind je een kaartje leuk, maar wil je er dingen aan veranderen dan kan dat ook. Wij rekenen hiervoor € 20,00 en deze wordt afgerekend via de webwinkel. Na betaling gaan wij aan de slag voor je. Geef zo duidelijk mogelijk je wensen aan, zodat het voor ons duidelijk is. Wil je heel nieuw ontwerp, dan betaal je een andere prijs (Zie prijzenpagina onderaan). Stuur ons dan even je wensen (info@fientje-en-co.nl) en je ontvangt een prijsopgaaf. 

Ik vind het lastig om een kaartje op te maken, kunnen jullie dan even kijken naar het ontwerp en aanpassen?
Wij vinden het leuk om je te helpen. Maak een kaartje met jullie eigen teksten en wij kijken even met jullie mee. Zo maken we samen een mooi kaartje.

Ik heb een kaartje van jullie gezien bij kaartje2go. Kan ik die ook via Fientje & Co bestellen?
Ja, alle ontwerpen van ons op K2go of Hippe geboortekaartjes kunnen ook via deze site besteld worden. Stuur ons even een berichtje om welk kaartje het gaat, dan plaatsen we deze in jullie account. Wil je een kaartje van die site aan laten passen, kan dat ook altijd!

Ik heb een leuk ontwerp gezien, maar wil het kaartje in een ander formaat. Kan dat?
Dat kan altijd. Wil je bijvoorbeeld een vierkant kaartje liever in een rechthoekige variant dan passen wij dat kosteloos voor je aan. Mail dan even naar de ontwerpster Hanneke, mailadres: info@fientje-en-co.nl. 

Hoe lang worden mijn ontwerpen bewaard?
Je ontwerpen worden in principe voor onbeperkte tijd bewaard. Je kunt ze zelf verwijderen uit je account mocht je dat willen. Je kunt dus je geboortekaartjes al ruim van te voren opmaken en bewaren onder je account (mijn ontwerpen) en als de baby geboren is maak je het kaartje verder af met de laatste gegevens en kun je ze bestellen.

Kan ik een hoge resolutie afbeelding ontvangen van mijn kaartje?
Nee, dat kan niet. Wij geven geen bestanden van kaartjes aan klanten ivm de copyrights.

Contact
Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Klik op de tab 'contact' bovenaan de pagina en vul het formulier zo volledig mogelijk in. Je vraag wordt altijd snel beantwoord. Op werkdagen zijn we telefonisch bereikbaar op nummer 010-741 00 10. Ontwerpvragen graag via de mail info@fientje-en-co.nl.


Webwinkel

In onze webwinkel verkopen we stickers, uitnodigingen en ansichtkaarten. Deze kan je ook via de shop bestellen en betalen. De stickers worden geprint op A4-vellen. De kleuren kunnen enigszins afwijken van de schermkleuren of de kleuren van het kaartje, omdat ze door een andere printer worden afgedrukt.

Waarom betaal ik dubbele verzendkosten?
Als je de stickers bijvoorbeeld meteen met je geboortekaartjes bestelt, zal je dubbele verzendkosten op je factuur vinden. Dat heeft er mee te maken dat de webwinkel artikelen vanaf een andere plaats worden verzonden dan het drukwerk.

 

Auteursrecht:

Alle afbeeldingen en teksten op deze website zijn eigendom van Fientje & Co en mogen dus nooit door derden worden gebruikt voor welke doeleinden dan ook, zonder nadrukkelijke toestemming! We zullen juridische stappen ondernemen als blijkt dat dit toch gebeurt!